본문 바로가기

영어 English/단어 Words

[Idioms] a long time ago 오래 전에 = once upon a time; many years ago; ages ago; long ago

반응형

 a long time ago 오래전에

 = once upon a time; many years ago; ages ago; long ago


A long time ago, there were no airplanes

옛날에는 비행기가 없었다.

 

My grandfather was a pilot a long time ago.

나의 할아버지는 파일럿이었다 오래 전에

 

 

A: When did you go to Germany?

B: I went to Germany a long time ago, in 1963

독일에 언제 갔었어

나는 갔었어 독일에 오래 전인, 1963

 

 

A long time ago, dinosaurs lived on the earth.

옛날 옛적에, 공룡은 지구에 살았었다.

 

dinosaur[ˈdaɪnəsɔː(r)] 공룡

 

반응형