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문화 Culture/카피 Copy

[영상/광고해석] Apple: Think Different 캠페인 스크립트

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Think Different advertising campaign

Apple: Think Differently

Here to the crazy ones

 

 

Apple's Think Different advertising campaign. 1997-2002

 

 

 

 

Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels, the troublemakers, the round pegs in the square holes, the ones who see things differently.

They're not fond of rules.

And they have no respect fore the status quo.

You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them.

But the only thing you can't do is ignore them because they change things.

They push the human race forward.

And while some may see them as the crazy ones, we see genius.

Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do.

 

 

미친 사람들을 위하여! 부적응자들을 위해, 반항자들을 위해, 말썽꾼들을 위해, 사각 구멍에 둥근 못 같은 사람들을 위해, 세상을 다른 눈으로 보는 사람들을 위해!

이들은 규칙을 좋아하지 않습니다.

현재의 관습에 대한 존중도 없죠.

당신은 이들을 인용할 수도 있고, 이들과 다른 의견을 가질 수도 있습니다.

이들을 영웅시할수도 비난할수도 있죠. 

하지만 당신이 할 수 없는 단 한가지는 이들을 무시하는 것입니다. 왜냐하면 그들은 세상을 바꾸니까요.

그들은 인류를 한걸음 전진시킵니다.

어떤 이들은 그들이 미쳤다고 보지만 우린 뛰어남을 봅니다.

왜냐하면 세상을 바꿀 수 있다고 생각하는 미친 그들이 진정 세상을 바꾸니까요.

 

 

 

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